Hverdagen på Egebakkeskolen

“Jeg holder af hverdagen. Mest af alt holder jeg af hverdagen” .

Sådan skrev Dan Turell engang, og hverdage er der flest af, så dem har vi store forventninger til. Vi bestræber os på at skabe en god og varieret hverdag for alle vores elever. Både i skole og fritid.

Hos os møder man engagerede og dedikerede medarbejdere, som nyder at være sammen med børn og unge og ønsker at levere både nærværende samvær og verdensvendt undervisning.

Og så er vi vilde med fællesskab! Derfor starter hver eneste skoledag for alle med fælles morgensang i salen i blå bygning.

På Egebakkeskolen lægger vi vægt på en god og tryg hverdag for alle børn. Det skal være sjovt og lærerigt at komme i skole. Vi tilstræber, at undervisningen er varieret, fagligt inspirerende og udfordrende, så hver elev får mulighed for at udvikle sig og opdage nye horisonter fra sit ståsted.

Og så er vi ret vilde med mod! Vi håber at indgyde mod i alle vores elever. Mod til at give af sig selv,  mod til at indgå i fællesskabet, mod til at tage ansvar og mod til at være sig selv.

Vi har også en kerneopgaveformulering, som hver dag minder alle os medarbejdere om, hvad målet med vores arbejde er:

Egebakkeskolens kerneopgave er at møde, danne og udvikle livsduelige børn gennem læring og det forpligtende fællesskab, så de med mod kan indgå engageret og ansvarsfuldt i den verden, de er en del af.

Aktivt elevråd

På Egebakkeskolen er vi stolte af vores elevråd. Det består af repræsentanter fra alle klasser fra 4.kl.-9.kl. Elevrådet mødes løbende henover skoleåret og står for forskellige arrangementer for skolens øvrige elever. Det kunne f.eks. være en fælles idrætsdag, motionsdag, julehygge og minibio.

Elevrådet har også været meget aktive i tilblivelsen af vores flotte multibaneanlæg med fodbold-, basketball- og pannabane, som blev anlagt i forbindelse med skolens 25 års jubilæum i 2020. Elevrådet ansøgte om og skaffede midler til etableringen af pannabanen.

I indeværende skoleår har elevrådet også etableret en webshop, hvor det er muligt at købe tøj med skolens logo på.