Børnesyn og læringssyn

På Egebakkeskolen arbejder vi ud fra et børnesyn, der hviler på en overbevisning omat alle børn har ressourcer. Vi oplever også, at alle børn samarbejder, hvis de kan og vokser, når de oplever at lykkes.

Derfor bestræber vi os altid på at tale med både børn og forældre ud fra et ressourcesyn.

Desuden har vi et læringssyn, da det er væsentligt for os, at alle børn oplever udbytte af undervisningen – og vi får skabt et godt og trygt læringsmiljø.

Du kan læse mere om vores børnesyn og læringssyn herunder.

Egebakkeskolens børnesyn:

Alle børn har lige værd.​

Hvert barn er unikt.

Hvert barn indeholder ressourcer, styrker og udviklingspotentiale.

Barnet udvikler sig og lærer gennem relationer til andre – såvel børn som voksne i det forpligtende fællesskab.

 

Egebakkeskolens læringssyn

Læring er en aktiv proces, der drives af motivation, følelser og vilje i mødet med undervisningens indhold og i samspil med andre.

Et godt læringsmiljø er kendetegnet ved, at det skaber rum for kreativitet og plads til at lære. Derfor prioriterer vi, at alle elever har reelle muligheder for at deltage i fællesskaber både i og udenfor undervisningen.

Vi lærer med hinanden og af hinanden – både elever, pædagoger og lærere.  Derfor er fælles undren, refleksion og handling med omverdenen grundlæggende.

To top